Giftzoo

Giftzoo er en online platform til at lave gaveønsker og dele lister med familier og venner. Med produkter fra alverdens online shops browser du ønsker og gemmer dem ned på ønskelister, som du selv skaber.

Client

Giftzoo

Role

Branding, Visuel Identity, Digital

Discipline

User Experience, Webdesign, kommunikation

Awards
Collaboration

Giftzoo kom til os imens de var ved at bygge maskinen til deres univers. Der var allerede en betaversion af websitet i luften, men vi skulle bygge brand identitet og skabe et webdesign samt lave UX til hele platformen.

Først byggede vi et brandpaper som ligger til grund for hele konceptet. Ordspillet på gift og zoo var essentielt for at skabe et univers, som var unikt.Derfor byggede vi en række illustrationer af dyr, som var pakket ind i gavepapir. Det gav os et unikt element, som nemt kan bruges på materialer og i markedsføringen.

Kommunikationen er primært målrettet kvinderog gjort simpel i udtrykket for at sætte produkterne i fokus. Sløjfen fra gavehåndet i G’et går igen igennem knapper og funktioner og skal fungere som simple identifikation om det er Giftzoo man er på. Også når knapper optræder på 3. parts webshops.

Ved websitet var den klart største opgave at sammensætte Giftzoo’s funktionalitetsønsker i en lækker intuitiv brugervenlig løsning. Løsningen er fyldt med funktionalitet, men det er pakket ned så det overfladiske er simpelt at gå til. Størstedelen af brugerne er flygtigt forbi, og der har været stort fokus på, at det skulle være nemt at oprette sig som bruger.

Put a bow on it

Logoet er en kombination af en sommerfugl (zoo), en gave (gift) og ideen om at man kan se begge dele i det ikoniske G, som optræder både som Bomærke og symbol på sociale medier.