Ibsens Fabrikker - Form Agenda

Ibsens Fabrikker

Ibsens Fabrikker er en opsigtsvækkende forretning, fuld af blikfang, skøre ideer og fantastiske kunder. Ibsens Fabrikker udvikler opsigtsvækkende blikfang til nogle af verdens største brands, landsdækkende organisationer og sportsklubber i hele Skandinavien.

Client

Ibsens Fabrikker

Role

Brand design / Visual Identity / Print / Digital

Discipline

Branding, produktbrochure, corporate website, brevlinje

Collaboration
Features
Jeg anbefaler på det varmeste Form Agenda som en kreativ og resultatorienteret partner.
 — Peter Ibsen, CEO & Blikfangsfabrikant
Awards

Ibsens Fabrikker er en opsigtsvækkende forretning, fuld af blikfang, skøre ideer og fantastiske kunder.

Ibsens Fabrikker er en opsigtsvækkende forretning, fuld af blikfang, skøre ideer og fantastiske kunder. Vores bekendtskab går flere år tilbage, men i sommers kom fabrikant Peter Ibsen og spurgte os, om vi ville være med til at udvikle fabrikkernes identitet og websites. Det sagde vi ja til og lige før vi trådte ind i det nye år, lancerede vi 4 websites og den nye identitet blev introduceret.

En forunderlig verden af blikfang
Ibsens Fabrikker sælger alt i blikfang. Logokøer, luftskibe, glasfiber figurer, maskotkostumer og produktkopier 6 meter høje. Faktisk er der næsten ingen grænser for hvad Bamsefabrikken, Luftfabrikken og Figurfabrikken kan fremstille - klicheen: “Fantasien sætter grænsen” passer bedre her end mange steder.

En vigtig opgave
Ibsens Fabrikker lever i stor grad af sine websites. Kunder finder ham igennem en lang række underlige søgeord og han lever af, at sine meget visuelle produkter kan overbevise kunden om, at han kan løfte opgaven. Derfor var det også kritisk, at de nye websites kunne håndtere opgaven, både i forhold til leadgenrering, søgemaskineoptimering og brugeroplevelse.

Bygget på open source
Sammen med vores partner, HTML24, har vi bygget fabrikkerne på open source platformen Wordpress. Med mere end 600 billeder i lookbooks, 50 produkter, 200 sider og 42 velbeskrevne, dokumenteret cases, så har det stillet sine krav om en flexsibel platform. Der er endvidere bygget sprogversionering, nyhedsbrev håndtering og multidomæne tracking i Google Analytics ind i systemet, så alt kan klares fra samme platform.

Et af vores vigtigste punkter var at gøre indholdet interessant. Derfor har vi sammen med HTML24 lavet en række shotcodes, som automatisk håndterer kolonner, seperatorer, billedegallerier, relatede sider, lead trickers og typografi. Det gør at blot én skabelon kan give hundredevis af udformninger og skabe et helt unikt univers, hvor man har lyst til at læse mere.

Ibsens som et forenet brand
Ideen om Ibsens Fabrikker har altid eksisteret, men det er først nu at fabrikkerne for alvor er blevet samlet under en paraply. Det nye identitetssystem flytter mere fokus over på Ibsen Fabrikker, som en paraplyvirksomhed med de tre selvstændige fabrikker under sig. Det er også afspejlet i den visuelle identitet hvor især logoet bruges på tværs af fabrikkerne og holder sammen på brandet Ibsens Fabrikker.

The factory

Ibsens Fabrikkers showroom i Pandrup, hvor magien sker. Hjem for folkevognsrugbrødet og uanede mængder plys, kulfiber og maskotter. Foto af Bøjstrup Reklamefoto

It’s a robot!

Til fortællingen om de tre fabrikker byggede vi disse illustrationer. De kan bruges som individuelle remedier i markedsføring og som en samlet del af Ibsens Fabrikker identiteten.

The com.plete solution

Den vigtigste ingrediens på Ibsens Fabrikker er websitet. Eller rettere; websitene. Vi har bygget 4 løsninger for at sikre maksimal konvertering.

Ibsens Fabrikker har ikke ligefrem et hyldeprodukt, som du finder alle steder. Derfor krævede det også en særlig tilgang at fange alle med interesse.

Da vi byggede ibsensfabrikker.com var det hele tiden med i tankerne, at folk ikke kommer af sig selv. Maskotter og reklameballoner er specialprodukter, så vi skulle have kunderne til at finde Ibsens Fabrikker på mange long-tail søgninger. Altså lange søgninger som fx. oppustelige reklameskilte med tryk.

Derfor er platformen bygget op, så der er hundredevis af landingpages med forskellige budskaber. Uanset hvor du lander, så har du materiale nok til at få ondt i pegefingeren af at klikke dig rundt.

Hele tricket ligger i at ibsensfabriker.com er en indgangsside, som fortæller om virksomheden. Alle produkter ligger ude på de enkelte fabrikker, fx. www.luftfabrikken.dk, hvor domænet har en vis relation til søgningen. Dernæst er alt kategoriseret med en hovedkategori, i som giver værdi ned igennem landingpages, så alle sider allerede opnår en vis værdi uanset produktet. Det gør at Ibsens Fabrikker ligger højt på stort set alle long-tail søgning indenfor produkterne de producerer.

Hydrema

Visual Identity

Giftzoo

Brand Identity

Kan vi hjælpe dig?

Har du lyst til at høre mere om hvordan vi angreb projektet eller har du en udfordring du vil vende med os? Du kan også klikke videre rundt på et par projekter mere.

Aalborg Pirates

Brand Identity

[if lte IE 8]
[if lte IE 8]